Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Friday, November 15, 2013

KERETA DEALER TERSADAI DI TEPI JALAN (Oleh Fattah-Dealer Shah Alam)

Dealer ACMC TERSADAI TEPI JALAN ??????

Yesss, itulah kejadian yg menimpa saya sebentar tadi hahaha...Kes ini berlaku lebih kurang pukul 6.45 ptg tadi di Seksyen 8, Shah Alam sewaktu saya baru pulang dari ambil stok kek ACMC di Seksyen 13, ...Shah Alam. Itulah saya, fokus + passionate benor mengurus kek ACMC, ambik stok kek dari kedai, restock kek masok ke outlet2 dengan penuh gembiranya sampai terlupe nk tengok jarum minyak dekat meter depan kete tu dah sampai paras "E".

Lawak3x bile terpikir semula kejadian kejap tadi. Alhamdulillah, saya x dela gabra & resah bile minyak habis ditambah dgn kereta tersenggot2 tgh jalan & last2 mati dgn sendirinya tadi haha. Teman rilek2x aje (rilek brader, brader rilek), & syukur sgt3x sbb at the last start tu (time kete mati then start semula dpt hidop kejap je), saya sempat masuk gear 1 & drive ke tepi jalan yg x mengganggu laluan kenderaan lain & then enjin mati x hidop2 dah. Thank you so much Ya Allah Yang Maha Bijak Mengatur

Thanx very much kat sahabat saya, Hisham Mohammad yg dtg memberikan bantuan (beliau pergi isi minyak dlm tong & bawak tong tersebut dgn menaiki motor ke Seksyen 8 ). Tanpa beliau, tersadai lagi kot rasenye. Thanx jugak kat stokis ACMC Subang Jaya, tuan Shaharulnizam Ahmad yg stand by utk berikan bantuan tadi. Jasa kalian berdua x kan saya lupakan. InsyaAllah. Same2 kite doakan mereka berdua ini kaya & berjaya dunia akhirat. Amiin.

Ok, moral of the story: "Sila pastikan minyak kenderaan anda cukup agar perjalanan lebih lancar & dapat pergi lebih jauh"

Salam Sayang buat semua
See More
(4 photos)
aPhoto

0 comments:

Post a Comment