Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday, June 16, 2013

DISEBABKAN 5 RINGGIT....KEK DITARIK BALIK!

Bila teringat balik kisah 5 ringgit ni, malu pun ada...nak tergelak pun ada..menyesal pun ada...rasa bodoh pun ada...semua ada lah kiranya..

Citernya macam ni, dah lama berlaku dalam tahun 2006 rasanya..Kami supply kek coklat ni ke satu stesen minyak terkemuka..:). Masa tu baru berapa bulan berbisnes, dan sale di kedai ni agak memberangsangkan.

Semasa saya nak collect payment di stesen tersebut yang mana merupakan bulan ke 3 rasanya supply di situ. Staff di situ bagi cek kepada saya. Cek untuk payment bulan sebelumnya. Ok lah, saya pun happy lah..ye lah, dapat payment memang happy...Balik, terus singgah bank untuk bank in cek.

Beberapa hari selepas tu, officer bank call..dia kata rupanya cek saya tu salah nama. Nama yang ditulis di cek adalah nama kek Anis Chocolate Moist Cake.Mana ada akaun atas nama tu..Adus, itu kes pertama saya,customer saya salah letak nama.Lepas tu pulak, kata officer tu, duit saya sebanyak 5 ringgit telah ditolak dari akaun saya.

Hu hu huuu...

Bukan salah saya kan? Diorang yang salah tulis, duit saya pulak kena tolak..Ini mana adil!...Konon-konon nak jadi heroin lah, saya pegi stesen tersebut dan jumpa stafnya. Saya terangkan dengan elok apa yang terjadi. Diorang cuma perlu isu cek baru untuk saya. Itu memang tak ada masalah.

Masalah datang selepas tu!!!....

Saya pun ceritakan pasal duit 5 ringgit saya di tolak dari akaun saya pada staf di situ...Jadid, saya kata pada staf di situ, saya nak claim balik lah...Masa tu pikir, diorang patut bertanggungjawab sebab diorang yang salah tulis. 5 ringgit tuuuuuu.....banyak tau nilainya pada saya masa tu...huhu..

Jadi, stafnya pun kata..ok tunggu jap, saya masuk tanya boss saya dulu..Nak tau apa terjadi bila dia keluar?..

Dengan nada yang rasa bersalah pada saya, stafnya bagitau, bosnya kata.....akak boleh bungkus semua kek akak ni dan bawak balik!.. Bos saya dah tak bagi akak supply ke sini lagi...Bossnya sudah marah rupanya!!...Uwaaaaa.....

Nasi sudah menjadi bubur rupanya....Menangis air mata darah pun tiada gunanya lagi..huhuhu...Sejak itu saya dah tak dapat supply ke situ lagi...Tempat yang salenya agak tinggi..Customer sangat ramai di stesen tersebut. Tapi nak buat macamana...Akibat bodoh sombong diri sendiri....


0 comments:

Post a Comment