Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, March 13, 2013

NAK JADI MONEY MAGNET?

Semua orang nak jadi MONEY MAGNET!..Best kan kalau kita ni macam magnet yang boelh menarik kekayaan. Bayangkan diri kita magnet, duit semua melekat pada badan kita sampai nampak dua bji mata dan lubang hidung je..hehe..Memang betul-betul MONEY MAGNET tu..Duit dan kekayaan akan melekat pada kita..Alangkah indahnya hidup kalau jadi macam tu..

Kita cintakan wang..We feel great about money..Kita boleh beli macam-macam jika kita ber'wang'..Kita boleh buat macam-macam kalau ada abundance of money..abundance of wealth..Tapi sebenarnya kita tak boleh menjadi MONEY MAGNET kalau kita sentiasa komplen...komplen..komplen tentang wang.

Jika kita nak duit yang banyak, adalah sangat tidak bijak untuk komplen pasal duit. Kerana kita nak menjadi 'MONEY MAGNET', tetapi kita tidak sukakan wang. Ada ke orang yang tidak sukakan wang? Secara logik memang macam tak ada..Tetapi kadang-kadang kita tak perasan pun kita sebenarnya tidak sukakan wang atas apa yang kita cakapkan dan sebutkan di mulut.Contohnya ramai yang suka berkata,saya tak ada duit lah..poket saya dah kering lah..sale saya teruk lah bulan ni..Ramai yang tak perasan, bila kita komplen pasal sale teruk, sale berkaitan dengan wang.Bermakna, kita komplen tentang wang. Begitu jugak kalau kita komplen tentang bil telefon,bil elektrik kita, ishh...banyaknya bil bulan ni...itu juga merupakan kita komplen tentang wang.

Sebenarnya, apa saja perkara yang berkaitan dengan wang, kita tidak boleh komplen. Bukan yang direct, yang indirectnya pun sama..Sepatutnya, bila kita terima bil telefon contohnya, selalunya kita akan takut nak tengok jumlahnya, kan...(Macam saya dulu-dulu, takut nak tengok bil..hehe..).Tapi sebenarnya, kita cuba belajar untuk seronok tengok bil telefon..Seronok nak bayar segala bil..Timbulkan rasa bersyukur sangat dan berterima kasih kepada Alexander Graham Bell kerana mencipta telefon untuk kita, dengan telefon inilah kita dapat berbisnes, dapat hubungi pelanggan kita..Bayangkan kalau tak ada telefon? Terima kasih Ya Allah kerana memberi idea kepada Alexander Graham Bell kan?

Kalau kita faham tentang komplen mengenai wang ini dengan betul-betul mendalam, Insyaallah anda akan menjadi MONEY MAGNET!...Buatlah apa saja, bisnes apa saja, kerja apa saja, dengan pemikiran yang baik-baik tentang wang..Pasti duit dan kekayaan akan melekat dengan anda!!...

ALLAH MAHA KAYA




0 comments:

Post a Comment