Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday, December 14, 2013

KAMI KETAGIH

KAMI KETAGIH

Hehehe...alamak!..Saspen tak? Ketagih apa lah tu ye? Ketagih kek coklat love "Anis" yang ramai orang dok jual tu ke? Ke ketagih tart nenas yang fofular dan sedappp sangat tu?..Alaaa...yang bentuk macam bunga tu , yang ada di jual di Seksyen 13 Shah Alam tu?...

Memang semua tu sedap...tapi SALAH!!!...

Kami ada penyakit ketagihan yang lain!..

Semalam, ada seorang kenalan 'baker' datang menegur saya, Razak ni kata...Akak dan Abang ni tak ada hand break ke?..Lajuuuu jer...Lepas satu, satu...Saya pun terfikir,oh rupanya ada orang ingat kami ni non stop buat bisnes..Ada saja strategi marketing untuk perkenalkan produk dan bisnes kami.Dia kata, nampak laju jer, tak pandang ke belakang lagi dah!..

Sebenarnya kan, sebelum Razak sebut macam tu, kami ada berbincang malam sebelumnya.Balik dari bercuti dengan anak-anak hari Ahad lepas, Isnin pagi dah masuk ofis. Hari Isnin tu dah gian nak jumpa dealer-dealer dan stokis. Lepas tu sambung dengan projek buka booth IMKK di Stadium Shah Alam pulak, dari hari Khamis sampai Ahad ni.

Sebenarnya booth tu kami bagi pada Stokis dan dealer saja untuk buat jualan dan cari ejen.Tapi kami pun turun padang, sebab rasa giannnnn sangat nak jumpa pengedar yang ke IMKK dan juga pengedar baru.Lepas projek ni, terus ada coaching dengan peserta program 2% Rahsia Jutawan yang kami jalankan hari tu. Lepas tu pulak ada sesi perkongsian dengan pengedar di negeri-negeri seluruh Malaysia.

Tak habis-habis kan?..Apa yang kami kejar sebenarnya?...

Sebenarnya, saya dapati kami berdua dah KETAGIH!!...Kami dah ketagih nak BERJAYA!!..Bukan setakat kami sahaja yang berjaya. Tapi kami dah sampai tahap ketagih menjayakan orang lain!..Best bila dapat lihat ramai yang berjaya..yang kaya harta, kaya jiwa, kaya ilmu dan sebagainya.Tak terbanding perasaan tu bila dapat lihat pengedar kami juga berjaya!..Alhamdulillah rasa sangat bersyukur..

Bak kata suami, kita tak akan benar-benar berjaya kalau kita tak buat orang lain juga berjaya macam kita!..Dan,siapa yang dah berjaya dia pasti tahu..bahawa kita akan kaya..kalau kita dapat mengkayakan orang lain dulu!..Kekayaan akan datang mengejar-ngejar kita, tak terlari rasanya...TERPAKSA terima dikejar kekayaan!..Alhamdulillah...

Ketagihan kami yang seterusnya, saya list down sajalah yer...

2.Saya paling ketagih untuk MEMBACA!.Saya tengah stress sekarang ni sebab saya ada 5 buah buku yang baru beli tapi belum sempat dibaca.Sekarang ni saya tengah mencuri masa untuk membaca. Saya terpaksa korbankan masa tidur saya untuk membaca.Sebab siang hari suami saya asyik nak saya duduk depan mata dia saja..hehe...Baru je saya nak baca satu page, dia dah panggil, suruh sign buku cek lah..ajak pegi bank lah..Siang memang tak sempat nak membaca, huhu..(Mintak-mintak kalau dia baca ni, lepas ni dia akan bagi masa untuk saya membaca, aminnn...)

3.Saya rasa suami saya ada penyakit ketagih yang lebih kritikal.Iaitu ketagih BEKERJA!..Dia tak kira hari dan masa...yang dia tahu kerja, kerja, kerja..Kalau tak ada aktiviti keluarga, hari Ahad pun dia nak kerja.Contohnya kan, kalau keluar lunch dengan suami saya..Yang dia tahu, cepat-cepat makan..pastu balik ofis. Itu je, tak sempat saya nak bermanja-manja ke..nak bercerita ke...nak mengadu-ngadu ke..Bab masa, dia sangat serius. Tapi takpe, saya respek cara dia. Saya pernah jugak terdetik dalam hati..Ohhhh patutlah dia boleh berjaya!..Hehehe..sori ye,'ter'angkat bakul suami sendiri pulak.. 

4.Dan kami sangat ketagih untuk mencari ILMU sebenarnya. Pernah ada orang tanya pada kami, kenapa asyik ke program Dr.Azizan? Sebenarnya program trainer lain pun kami pegi jugak..Sebabnya ialah, kami ketagih ilmu!...Salah ke kalau ketagih ilmu?..Biarlah orang nak pegi kelas beratus kali pun, kenapa nak pelik?Kenapa nak malu?..Cari ilmu tu, takkan itu pun salah?..

Lebih baik ketagih cari ilmu daripada ketagih teh tarik!...Lebih teruk lagi kalau ketagih Sesi Teh Tarik dengan kelab-kelab kereta...Borak yang berfaedah takpe jugak, kalau buat perkongsian bisnes bagus jugak..Itu saya setuju. Tapi kalau sesi TT mengata orang tu, mengata orang ni...baik masuk program Dr.Azizan, boleh jugak cuci keladak yang dah banyak berkumpul dalam hati tu!..

Okaylah, dah banyak sangat penyakit ketagihan kami yang kami ceritakan ni...Hehe...Sure uols pun ada ketagihan masing-masing kan? Share la sama-sama...teringin jugak nak tahu ketagihan uolsss... 

Sebelum tu, jom kita beristighfar 100 kali dan berselawat 1000 kali sehari 

Love youuuu...... 

1 comments: