Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday, December 23, 2013

UUPPPSSS....


Gossip..Gossip!!!..


Assalamualaikum uolsss...

Selamat bergumbira di hari minggu dengan keluarga tercinta.. Dan kalau ada yang ke kelas atau ke seminar ke, teruskan perjuangan, bak kata mentor saya, orang yang berjaya akan buat sesuatu yang dia mulakan sehingga habisss!!...

Bila cakap pasal kelas atau seminar ni, ni nak citer gossip sikit pasal satu seminar yang saya attend semalam di PWTC. Nama dia Intensif Jutawan Industri.

Rupanya semalam ada hot seat. Untuk yang tak pernah pegi tu, hot seat ni ialah sharing session student-student Dr.Azizan Osman yang dah berjaya. Memang best sharing session ni...Inspiring!..

Tapi kan..ni nak gossip lah sikit.. Dalam semua hot seaters tu.., ada la sorang yang dikatakan jutawan ni, pun dijemput buat sharing.

Tapiiii....

Uols nak tau?..Nak kata kelakar pun ada, nak kata kesian pun ada..

'Jutawan' tuuu...nebes atas stage!.Ya lah 4300 orang tuu...dia jadi blurr, macam apa yang dirancang nak cakap..yang lain pulak yang kuar..at one time tu ter stop terus!..Hilang blank tak ada idea terus...Dia first time bercakap depan audience kot!..

Siannn tau kat dia, orang lain semua cakap 10 page. Dia cakap mungkin half page je kot..hahaha..

Tu laaa, dari awal masa dapat jemputan tu lagi, dia cakap kat diri dia, dia takut blurr takut hilang point.. Last-last betul-betul ke lauttt daa..

Sebenarnya kan, bukan kesian sangat kat dia...tapi kesian kat mentor dia yang mengharap yang terbaik dari dia.. Dia dah say sorry kat mentor dia tadi..

Tau tak mentor cakap apa?..Tak per...you tak pegi TTT ( Train The Trainer) lagi kan?..huhu...kalau pegi TTT lepas ni sure kena punya!..Tapi takper, dia dah bersedia nak belajar dan nak transform diri dia! 

Tapi kan, nasib baiklah dia ada penyelamat tadi!..Siapa lagi, suami dia yang awesome tu lah menjadi penyelamat dia..Suami dia sharing jugak tau...

Bila suami dia terang, baru nampak clear sikit...Dia citer pasal apa yang dia faham dan dapat di IJI tahun lepas.Rupanyaa, katanya kan uolsss, dia bagi kita faham betapa pentingnya kegunaan Facebook page ni. 

Bila semakin ramai orang suka page kita..semakin tinggi jualan produk mereka walaupun tanpa mereka sentuh atau jual pasal produk mereka di page mereka!..

Mereka tak hard sell, tapi lebih kepada sharing experience, share ilmu..share tips...share kisah kejayaan atau kisah kegagalan mereka supaya menjadi inspirasi kepada ramai orang di luar sana.

Best ke best sangat?..
Uolss nak tahu ke apa agaknya produk diorang ni?..

Produk diorang ialahhhhhh........
Anis Chocolate Moist Cake!!

Byeeee...love youuuu..
Selamat menyeduttt lebih banyak elmu.. 

0 comments:

Post a Comment