Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Tuesday, December 17, 2013

Kata-kata Anis 5

HARI YANG PENUH MAGIK

Pagi-pagi seperti ini, untuk pastikan hari kita dipenuhi dengan magik dan kejayaan sepanjang hari, cara paling mudah ialah dengan BERSYUKUR!..
Dari saat kita buka mata sampailah kita masuk dalam kereta untuk memulakan hari ini, katakan Terima Kasih Ya Allah dengan membayangkan setiap apa yang Allah berikan kepada kita sejak awal pagi tadi.

Mungkin kita dah sarapan pagi, maka sebutkanlah Terima Kasih Ya Allah kerana memberi kita teh atau kopi atau jus buah-buahan dan sebagainya untuk sarapan pagi ini.Kesyukuran ini akan membuatkan hari kita lebih bersinar-sinar,gembira dan memberi energi untuk sepanjang hari kita. 

Pastikan kita bersyukur sepanjang masa kerana kesyukuran itu boleh dilakukan dalam setiap tindakan kita.Katakan Terima Kasih Ya Allah, dan pastikan nama Allah sentiasa di bibir kita di setiap tindakan kita. Dan hari kita pasti akan dipenuhi dengan magik-magik dari Allah SWT. Amin... :)
*********************************************************************************
Kalau kita yakin dengan keputusan yang kita buat, dan tahu ada pihak yang mungkin tak akan setuju dengan, keputusan kita..jadi, tak payahlah cerita atau tanya pada pihak atau kawan-kawan tersebut. Cari orang yang positif dan akan support dengan keputusan kita.

Ramai yang tersalah tanya. Ramai yang rujuk pada orang yang salah. Nak resign dan berniaga tapi tanya pada kawan-kawan ofis, mesti lah dia say no. Nak bukak restoran, tapi tanya pada lecturer...Lecturer buat bisnes ke?

~Kesian laaa... kalau itu pun tak reti nak kena ajar..Refer dengan orang yang betul okayyy..~
*********************************************************************************

0 comments:

Post a Comment