Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Tuesday, March 9, 2010

Doa untuk berhenti kerja...



Setiap kali selepas solat..selalu aku berdoa supaya ada jalan yg memudahkan aku untuk berhenti kerja.Tak mungkin aku resign begitu saja di syarikat se 'gah' ini..semua pun tahu ramai yg mengidamkan syarikat ini..tapi aku berfikir utk resign?..mana mungkin..dapat aku bayangkan kalau aku bersuara utk berhenti kerja? apa kata abang?..abah?mak?adik2?..sedara mara?..kawan2?..

Meninggalkan si kecil awal2 pagi begitu menyeksakan...lewat petang baru dpt berjumpa? sangat perit kenangan itu..Namun aku gagahkan juga selama 5 tahun berulang alik ke Menara Petronas, tingkat 68..

Perasaan bercampur baur ketika mendapat tahu department kami (SAP Business Support) akan di 'outsource'..sedih?takut?marah?...macam-macam ada..bermakna kami perlu memilih utk VSS atau memilih ke syarikat iPerintis.Boleh dikatakan ramai yg merasa perasaan kacau bilau itu.

tapi aku? bersyukur?.mungkin itulah yg aku rasa..nak resign begitu saja nanti ada yg tak setuju..jadi mungkin inilah jalan yg Allah tunjukkan kepadaku..aku redha walaupun anak2,suami dan keluarga dah tak dapat berbangga lagi dgn kerjayaku di tempat yg se 'glamour' itu...tapi terdetik dlm hati ini, kalian semua akan berbangga dgn perniagaanku(walaupun pada masa itu aku belum punya perniagaan)..pada masa yg sama kalian juga boleh berbangga kerana mama dpt meluangkan banyak masa dgn kalian...

semenjak itu jugalah aku dapat merasakan the power of 'doa'...

0 comments:

Post a Comment