Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday, March 27, 2010

SHAKLEE-Percubaan pertama


Setelah Zura mempromosikan supplement SHAKLEE dengan jayanya, aku pun terus menghubungi Norita atau nama panggilannya N.Very cheerful and helpful orangnya..rupanya N dah 10 tahun mengambil supplement SHAKLEE dan terus berkongsi rahsia SHAKLEE sehingga kini.Asalnya N mendapat tahu tentang shaklee melalui ibu mertuanya yg telah sekian lama menggunakan supplement ini.


Nak dijadikan cerita,selepas berpindah akhir tahun lalu,aku menggunakan jalan Glenmarie pergi dan balik utk menghantar dan mengambil anak-anakku dr sekolah.Bermakna,sehari 2 kali aku melalui HQ Shaklee.Jadi,utk mendapatkan supplement itu dgn lebih cepat dan mudah, aku terus menjadi ahli.


Vitamin pertama yg aku cuba ialah sudah tentu kalsium (Ostematrix),VIt B Complex dan Vit C.Setelah mencuba selama 2 minggu,aku cuba pula Protein dan Alfalfa.Inilah percubaan pertama aku menggunakan supplement Shaklee.


Dulu,aku tak berani nak mencuba supplement walaupun sebenarnya aku tahu yg aku pasti kekurangan vitamin.Mana taknya,aku sedar aku ni selalu berdiet,mesti aku kekurangan byk bahan mineral di dalam badan.Kononnya dulu tak nak supplement sebab aku tak yakin dgn produk2 yg di luar sana dan ingin mengambil secara 'direct'atau melalui sumber semulajadi.Mula2 larat la nak makan epal,oren dan sebagainya utk mendapat vitamin c dan sebagainya...begitu juga setiap hari paksa diri minum susu (tapi aku tak ada masalah nak minum susu) utk mendapatkan kalsium.tapi itulah kata orang,kita yakin dgn pendapat kita tetapi kita tak sedar yg kita sebenarnya kekurangan ilmu.

Contohnya susu..memang benar ada kalsium di dalam susu, tapi sebenarnya kadar transfat di dalam susu adalah melebihi kadar kalsium itu sendiri.Jadi adakah aku pasti mendapat kalsium atau aku mendapat transfat?

Begitu juga dgn buah epal,oren,kiwi dan sebagainya..nak kulit cantik kan kena makan semua buah-buahan ini? tapi sebenarnya larat ke nak makan 7 1/2 biji oren sehari utk mendapat 500mg vitamin c yg diperlukan oleh kulit utk membina kolagen?Bukankah lebih senang ambil 1 tablet Vitamin C (bersamaan 500mg) shaklee sehari?

Dan paling mengejutkan,harga supplement Shaklee ini sgt berpatutan.Contohnya utk Vita c-500mg ini, harga sebotol ialah RM92 utk 180 tablets.Setiap hari hanya diperlukan 1 tablet. Bermakna,1 tablet berharga RM 0.51 (bersamaan dgn 7 1/2 biji oren)! Dan Vita-C itu boleh consume selama 6 bulan!..Ini juga bermakna,kita hanya berbelanja Rm15.33 utk dapatkan Vita-C yg diperlukan oleh badan kita.(Walau bagaimanapun, sudah semestinya sumber semula jadi adalah yg terbaik).

0 comments:

Post a Comment