Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday, July 13, 2013

JOM SET MINDA KITA!...

JOM SET MINDA KITA!...

Percaya tak, selama kita hidup ni siapa yang set minda kita?Mesti lah ibu bapa kita..atok nenek kita..kawan-kawan kita..Semua tu lah yang mempengaruhi minda kita hari ini..Positif atau negatifnya kita, kaya atau miskinnya kita..berjaya atau gagalnya kita..Itu lah penyebabnya!..He he..bunyi macam ganas sikit..Sebenarnya tak nak cakap macam tu..macam nak menyalahkan ibu bapak kita pulak..Tapi, memang tak boleh lari pun..Memang itulah puncanya!..

Tapi takpe, kita jangan salahkan mereka!...Kita patut bertanggungjawab dengan segala result yang kita dapat sekarang ini..Kita berhak untuk mencari ilmu untuk berubah, betul tak? Bila dah ada ilmu, apa lagi..kita tukarlah program kita..Kita reset minda kita..Yang negatif jadikan positf..minda orang miskin jadikan minda orang kaya..minda orang gagal tukarkan menjadi minda orang yang berjaya!..

Tak susah pun..yang penting kita kena alert!..Kita tahu yang kita perlu berubah!..Kita perlu tukar success blueprint kita..Kita perlu tukar money blueprint kita..Kerana inilah yang membentuk kepercayaan kita selama ini..Kepercayaan kita terhadap wang, kepercayaan kita terhadap kekayaan dan kejayaan...Semuanya perlu di ubah!..

Sebenarnya, kita semua memang dah ada success blueprint masing-masing dalam subconcious mind kita. Dan success blueprint inilah yang akan menentukan kejayaan kita.Jadi, apa success blueprint anda? Apa money/financial blueprint anda?

Ni saya nak tolong jawab...Success blueprint anda adalah...apa yang anda fikir (tentang wang),apa yang anda rasa (tentang wang),apa yang anda cakap (tentang wang), dan apa yang anda buat (tentang wang)...itulah success blueprint anda!!....Kerana, semuanya itu adalah DOA anda!...

Ini bermaksud,apa yang diprogramkan di minda kita dari zaman kanak-kanak dulu..ada yang tak betul!..Tapi, kita ingat ianya betul!..Contohnya, dulu mak selalu kata orang kaya semuanya riak, sombong..Tapi hakikatnya, lebih ramai lagi yang tak kaya, yang tak ada apa-apa lagi la riak..lagi la sombong..Bila saya reprogram, reset pasal orang kaya ni..Tiba-tiba saya jumpa dengan orang-orang kaya yang semuanya lebih humble, lebih baik, lebih pemurah lagi...

Ini menunjukkan, subconcsious mind kita ni, akan ikut je apa yang diprogramkan.Dia absorb je, dia tak tahu positif atau negatif. Pastu, perkara yang dia absorb tu akan menjadi sistem kepercayaan kita.Bila kita sangat-sangat percaya apa yang kita set tu, subconcious mind kita akan berusaha menunjukkan bukti demi bukti bahawa apa yang kita fikirkan itu betul.Dan kita akan semakin mempercayainya..

Nampak tak, perkara ini sangat-sangat penting!..U pegi seminar mana pun, carilah ilmu setinggi gunung pun, kalau success blueprint u tak set untuk sukses, u tak akan ke mana!..Jadi, sekarang...setkan minda kita dengan minda jutawan!..Tak ada siapa kata tak boleh,kerana Allah sendiri pun berkata, Allah mengikut sangkaan hambaNya!...

WALLAHUA'ALAM.....

0 comments:

Post a Comment