Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday, August 23, 2014

DARI NEGATIF MENJADI POSITIF!!...

DARI NEGATIF MENJADI POSITIF!!..

Pernah tak anda sebut pada diri anda Saya tak pandai berbisnes?..Setiap kali bila ada kawan nak perkenalkan sesuatu bisnes pada anda..Itulah jawapannya..Saya tak minat atau takut berbisnes?..

Mungkin anda tak perasan..kata-kata ini sebenarnya adalah satu pembunuh semangat atau kata-kata yang mensabotaj diri anda sendiri.

Kata-kata ini menghadkan pemikiran kita untuk fikir lebih kreatif. Dan perasan tak, bila kita mengeluarkan kata-kata itu, sebenarnya ada rasa stress di dalam hati kita. Kalau ada mesin untuk test, mungkin bergetar-getar bentuk grafnya..Ye lah..sebab kita terpaksa meletakkan ego di sebelah, dan terpaksa mengaku yang kita tidak pandai..Susah nak buat tu...

Lagipun perasan tak?. bila kita mengucapkan kata-kata itu, kita seolah-olah arahkan minda kita untuk stop mencari solution.Kita jadi tak kreatif untuk bertindak.

Sepatutnya kita positifkan kata-kata itu, tukarkan menjadi..

Macamana ya nak pandai berbisnes dan nak pupuk minat berbisnes?

Kerana, sebenarnya jauh di sudut hati anda.. anda minat!.. Cuma anda tak ada ilmu..tak ada dorongan..Tapi salah anda juga kerana anda yang tidak mencari ilmu dan tidak mencari jalan keluar untuk mengatasi ketakutan itu!!...

WALLAHU'ALAM. ...

0 comments:

Post a Comment