Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Tuesday, August 26, 2014

FIKIR, BACA, TENGOK & CAKAP YANG BEST-BEST JER..

FIKIR YANG BEST-BEST JER..

Jika ada berita-berita yang negatif, kita tak perlu panjang-panjangkan,tak perlu di share-share kan atau tak perlu dicerita-ceritakan..

Kerana, lebih ramai orang yang mendengar berita itu..Semakin ramai orang yang mendominasikan pemikiran mereka tentang berita yang negatif ini.Mereka terlalu fikir dan takut tentang perkara tersebut.

Bila minda kita dipenuhi dengan per...asaan takut itu,ia akan menjadi Law of Attraction atau kita menarik perkara-perkara yg negatif itu benar-benar berlaku dalam hidup kita..Inilah kuasa tarikan dan The power of mind!..

Minda kita cuma absorb saja..dia tak tahu membezakan yg negatif atau positif..Dia akan absorb perkara yang menjadi dominant thoughts kita.Yang selalu kita fikirkan.

Ditakuti jika semakin ramai yang fikirkan pasal cerita orang tu kena bunuh..orang ni ditembak..Ia menarik semakin banyak kes yang sama berlaku lagi dan lagi...

Jadi, sebab itulah saya tak berminat nak baca suratkhabar sejak kes Nurin lagi..Bukan semua muka surat, tapi elakkanlah membaca helaian-helaian yang terawal kerana semua hanyalah berita-berita yang negatif sahaja.

Kalau nak baca pun..bacalah sebelah petang..Kalau awal-awal pagi dah ditanamkan dengan berita-berita negatif,sampai ke malam ia akan mengganggu mood kita.

Bila saya dah mula faham tentang semua ini, sejak itulah saya dapat rasa perubahan pada pemikiran saya..Kalau dulu setiap hari baca surat khabar, saya sering rasa takut..risau dengan apa yang sedang berlaku tu akan terjadi pada saya..Tapi lepas tu, tidak lagi..Saya rasa lebih free..Lebih lapang, aman dan damai..

Kesimpulannya,kita penuhi saja fikiran kita dengan perkara-perkara yang best-best saja...Baca pun yang best-best saja..Jadikan ia dominant thoughts kita, insyaallah kita akan menarik perkara-perkara yang indah saja berlaku dalam hidup kita..
Best kan?..

WALLAHU'ALAM. ..

0 comments:

Post a Comment