Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Tuesday, August 26, 2014

[ SOALAN : MENGHADAPI ORANG YANG SUSAH BAYAR HUTANG ]

Salam abg junaidy/ kak anis..

Saya nak mintak pendapat akak.. mcmana saya nak menghadapi penghutang yg susah nak bayar duit kita.. saya ni wedding planner.. dah JV ngan catering ni almost 2 years.. 1st year tu payment ok.. tp lately ni asyik sangkut jerk.. kita dah buat keje kita.. customer puas ati tp payment x dpt.. pending payment byk gak kak.. almost rm50k.. kita dah pakai duit kita utk baya...r gaji budak2.. bayar lori lg.. kedai lagi.. lama2 duit dlm acct makin lama makin surut.. owner catering memula senyap tp bila kami keep tanya2 pd accountance dia bila bole selasaikan pending hutang, br laa dia call mintak kami paham situasi dia skrang (tgh ada problem kewangan) tp kami juga memerlukan duit utk rolling business.. dia pon kena paham situasi kami yg memerlukan duit tu utk survive..

Pd pendapat abg n akak patut ke saya teruskan JV ngan dia or tarik diri? Lately ni pon customer byk complain ckp nasi x sedap.. service catering slow.. nasi x cukup.. makanan kul 3 dah abis.. saya dlm dilema laa kak.. harap bole tolong bg sedikit pendapat..

Tq

Pandangan:
Kalau kami di tempat anda, dah tentu kami akan pilih orang yang berattitude untuk jv dengan kami sepertimana kami memilih Stokis-stokis kami.

Kalau yang tak ada attitude tu minta maaflah....it's time to say GOOD BYE....;)

Good night..Sweet Dream..:)

0 comments:

Post a Comment