Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday, April 21, 2013

The Magic of Love is Lost...

The Magic of Love is Lost...

Hilang sudah kasih sayang...
Siapa faham?..Siapa pernah mengalaminya?..Siapa tahu kenapa semakin lama kasih sayang semakin pudar?..Dari hari ke hari, terasa semakin jauh...dari hari ke hari terasa semakin sepi..Rasa-rasanya kenapa semua ini terjadi?..Betull....Semuanya adalah disebabkan komunikasi..Bila semakin kurang berkomunikasi, semakin pudar kasih sayang..Bila tiada komunikasi, maka terus hilanglah kasih sayang...

Tentang siapakah saya tengah bercakap ni?..Adakah tentang suami?tentang isteri?mak dan ayah?keluarga?anak-anak?kawan-kawan? pekerja? boss?...

Semua pun boleh..siapa pun boleh..semuanya berkait rapat dengan diri kita, tapi yang paling rapat dengan diri kita selain dari diri kita ialah...dengan Allah!! Allah Yang Maha Esa!!..

Siapa pernah rasa kita semakin jauh dariNya?..Saya pernah rasa..Masa tu saya tengah morning sickness anak ke 4 Aleya Sophia 2 tahun lalu..hidup menjadi huru hara, baru sebulan bukak kedai dah tak boleh ke kedai..tak tau kenapa tak boleh, tak rasa apa-apa...fikiran kosong, apa saja yang saya suka buat sebelum tu, semuanya jadi terbalik...semua tak suka..Sampaikan orang tua semua dah risau..depa kata dah ada orang buat ni, mesti ada orang dengki..sebab semakin maju, dah bukak kedai katakan..huhuhuu...tau tau ja lahh..orang tuaaaa... :)

Masa tu saya lost!...
Semuanya suami yang uruskan...dah lah dia kerja, terpaksa fikir urusan bisnes lagi..Tapi, katanya itu memang turning point untuk dia..Sebab memang dah TERPAKSA!..Kalau dia tak buat, siapa yang nak buat?..Baru sebulan, takkan nak biar? takkan nak give up?..Masa ni dia kata, baru dia tau dia boleh uruskan bisnes sebenarnya...(Sedangkan saya dah confident lama dah dengan dia..dia je yang tak confident.. )

Tapiii...lepas dah melalui 2 bulan kehilangan diri sendiri....tiba-tiba segalanya balik seperti asal, dah macam sedia kala balik..dah boleh ke kedai, dah boleh uruskan bisnes..Yang paling best,dah ingat pada Dia!..dah kembali pada Dia!..dah start berkomunikasi semula dengan Dia!..Alhamdulillahhh..terasa semula kasih sayang...The LOVE comes back!!..

Dannn..bila saya mula memberi Love pada DIA...dan mendapat balasan Love dari DIA..hidup semakin mudah...bisnes semakin baguss..baru saya perasan, 2 bulan masa saya lost tu, jarang ada phone calls atau order masuk..tapi lepas fasa lost tu, tiba-tiba banyak pulak order masuk..dapat banyak sangat phone calls dari customer...masa tu lah saya nampak..saya betul-betul faham...bila kita jauh dariNYa, Dia pun akan melupakan kita..tapi bila kita dekat denganNya, Dia memberi segalanya yang kita minta....ALLAH MAHA PENYAYANG...

WALLAHU'ALAM...

ALLAH MAHA PENYAYANG..(AL-RAHIM)
(Barangsiapa yang membaca ya Rahim sebanyak 100 kali setelah solat subuh, nescaya dia akan mendapat kasih sayang dari semua makhluk)







0 comments:

Post a Comment