Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday, September 16, 2013

DOA

AL-FATIHAH

Surah ini ditujukan kepada semua yang mempunyai agenda yang besar hari ini..Yang ada business appointment hari ini..Yang ada business presentation hari ini.

Semoga semuanya berjaya mendapat apa yang anda impikan.Dan semoga kejayaan anda mendapat 'bisnes' anda hari ini akan menambah nilai hidup lebih ramai orang lagi..

♥The Power of Al-Fatihah♥

*************************************************************************************

 

ASTAGHFIRULLAH...

Kalau kita tak sukakan seseorang, tak payahlah sampai nak menyakitkan hati dia..sampai nak memburukkan dia..sampai nak menghina dia..sampai nak mengaibkan dia..

Kalau sakit hati sangat, serah je pada Allah..Biar Allah je... yang handle..Betul, yang mana yang tak betul Dia akan tunjukkan..Kita tak perlu ambik alih tugas Dia..

Lagipun kan Allah suruh kita jaga hubungan sesama manusia atau Hablumminannas..Tapi ini tidak, kita mengaibkan manusia...

Apa lah rasanya kalau kita diaibkan sampai begitu sekali kan?..Rasa-rasa kalau kita pernah menyakitkan hati orang..hati kita akan disakiti tak kemudian hari?..

What u give, u get back MORE!!!...

***********************************************************************************


Syukur Ya Allah...Syukur Alhamdulillah di atas segala kebaikan, segala nikmat, segala kesenangan, segala kekuatan, segala rezeki, segala kelebihan yang telah dan akan Engkau berikan kepada kami Ya Allah..

Semoga kami dapat menggunakan seg...ala pemberianMu ini ke arah yang diredhaiMu Ya Allah...Dan Kau tunjukkanlah lagi jalan bagaimana untuk kami menjadi hambaMu yang bermanafaat..

Terima kasih Ya Allah. .
Amin...Amin..Amin Ya Robbal'Alaminnn....

***********************************************************************************
 

Satu-satunya tempat untuk menghilangkan keputusasaan kita, mententeramkan hati dari rasa gundah yang dengannya kita menemui diri kita sendiri adalah Allah.
(Terima kasih SynergyMedia)

Salam Maghrib
 ***********************************************************************************

Salam untuk mereka yg bercuti bersama keluarga,

Ya Allah Ya Tuhanku..aku berdoa padaMu Ya Allah..berilah kepada kami yg sedang bercuti ini kegembiraan yg tak terhingga, semoga percutian ini menambahkan kebahagiaan kami sekeluarga Ya Allah..

Ya Allah Ya Tuhanku, lapangkanlah masa kami Ya Allah supaya kami dapat meluangkan masa bersama ibu bapa kami di kampung Ya Allah..semoga kami dapat membahagiakan mereka Ya Allah..

Ya Allah..kami doakan semoga anak-anak yg bercuti ini dapat menggunakan masa cuti ini dengan sebaik-baiknya..dengan penuh manfaat dan menggembirakan..

Terima kasih Ya Allah..

Amiinn Ya Rabbal 'Alamiinnn..
***********************************************************************************
Salam kasih sayang buat semua guru-guru kami,

Ya Allah Ya Tuhanku,kami berdoa padaMu Ya Allah..lindungilah guru kami Ya Allah, bantulah mereka jika mereka di dalam kesusahan dan kesempitan, berkatilah rezeki mereka,sayangilah mereka,berilah ketenangan dan kelapangan hidup, bahagiakanlah hidup mereka bersama keluarga mereka sehingga akhir hayat mereka,berikanlah kepada mereka kesihatan supaya mere...ka dapat berbakti lagi memberi ilmu kepada anak bangsa kami Ya Allah.

Ya Allah, ampunkanlah segala dosa mereka Ya Allah kerana merekalah hidup kami semakin bersinar setelah kami sesat jalan dahulu..Semoga Allah memberi mereka rezeki dan keberkatan yang melimpah ruah kepada semua guru-guru kami dan keturunan mereka Ya Allah..

Amin..Ya Rabbal A'lamin...

(Doa ini ditujukan kepada guru-guru tadika,guru-guru sekolah rendah dan sekolah menengah kami,pensyarah-pensyarah kami, Mentor kami dari University of Life Dr.Azizan Osman dan untuk semua yang bergelar guru)
************************************************************************************
 
Salam Jumaat...just to share..masih teringat2 sms dr seorang customer semalam..sms yg sgt terkesan dan memberi kekuatan utk meneruskan perjuangan..sgt touching kerana beliau mendoakan kami dan keturunan kami..ya Allah..berkali2 baca..berkali2 menitis air mata..terima kasih Ya Allah kerana memberi kami customer,rakan niaga dan pekerja yg baik2..Ya Allah..berikanlah kpd mereka ini dan keturunan mereka kebahagiaan dan rezeki yg melimpah ruah spt hujan lebat yg turun tanpa hentinya...amiiiiinnn...
***********************************************************************************

0 comments:

Post a Comment