Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, September 25, 2013

JAWAPAN KEPADA SETIAP PERSOALAN

JAWAPAN KEPADA SETIAP PERSOALAN

Bila jawapan kepada setiap persoalan tentang cabaran dan dugaan hidup adalah dengan BERDOA..ramai yang merasakan ianya tidak praktikal...ramai yang masih tertunggu jawapan lain..selain daripada BERDOA..

Sedangkan kalau dia tahu dan dia faham..tiada jawapan yang lebih hebat, tiada jawapan yang lebih praktikal dan rasional, tiada jawapan yang lebih indah selain dari...pada BERDOA dan meminta jawapan dari ALLAH Ya Rahman..Ya Rahim..Ya Malik..Ya Quddus..

Baru-baru ni seseorang menceritakan di dalam sebuah kelas tentang suaminya kontraktor dah beberapa lama tapi masih tak nampak hasil bisnesnya.Si isteri bertanya, bagaimana cara dia nak tolong suaminya?..

Mentor menjawab,berdoalah..Dia kaku mengharapkan jawapan yang lain.Mungkin tak setuju dengan jawapan tersebut.

Jadi, mentor cakap, kalau kita nak duduki peperiksaan, boleh kah berjaya kalau kita tak ke sekolah?..Si isteri menjawab, tak mungkin berjaya kalau tak ada ilmu...Jadi, dia dah faham..suaminya perlu mencari ilmu dulu baru boleh lulus peperiksaan. Ok fine...

Tapi....

Dia terfikir tak macamana dia nak ajak dan pujuk suaminya ke sekolah?..

Bukankah dia perlu kembali pada Allah Yang Maha Pembuka Segala Jalan?..Bukankah melalui DOA dan meminta-minta pada Allah adalah jalan yang paling tepat dan tiada cara lain yang lebih hebat?..

♥Selamat malam.. 

0 comments:

Post a Comment