Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, September 18, 2013

Sharing tentang sedekah - Pn.Salmah Md.Aleb

Sharing Keajaiban Bersedekah oleh Pn Salmah Md.Aleb -26 Aug 2013
 
Cerita saya kelmarin...
usai menyiapkan tempahan,,,
dok sibuk meletakkan makanan dalam kereta

datang seorang pakistan kot...
dari rupanya...memberi salam dan mengeluarkan sekeping ayat kursi sebesar telapak tangan,,,,ada lah..ayat-ayat yang dikuarkan....

pikir saya...oh..barang kali mohon sedekah dengan memberikan ayat kursi tersebut..
capai sajer duit yang ada...terus bagikan...punyalah dia ber...doa..moga saya bertambah rezeki...

dalam masa yang sama...saya sedang memegang semangkuk soto ayam..
kononnya...dnak santap dulu..sebelum buat penyerahan.....terus si dia...kata..puan..ada sidikit makanan?..boleh kasi sedkit....terus beri yang di tangann...
dalam hati dah rezeki dia...makanlah ia...sambil makan mulutnya juga....moga puan bertambah rezeki...

teringat kata -kata kak Anis Choc Moist Cake....bersedekah la....tanpa menyosal siapa dia....apa niat dia....yang penting saya rasa lege.........keketika...abah saya keluar...abah tanya,,,,orang tu nak apa?..saya kata lah macam kat atas tu...abah kata...kalau abah....abah tak bagi dah...selalu dah dia datang ke rumah nie... takper la khabau saya...,alhamdulillah...
belah malamnya....allah utuskan beberapa mahkluk yang sudi dan berhajat untuk menempah moist kek.....syukur...syukur...

"the power of sedekah"..
sedekah boleh meringgankan hati....

0 comments:

Post a Comment