Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, October 8, 2014

JANGAN PERSOALKAN

[ JANGAN PERSOALKAN ]

Kenapa masih belum berjaya?..

Semua orang ada liku - liku hidup yang tersendiri. Tapi yang membezakan antara orang berjaya dan gagal ialah sering mempersoalkan kenapa dirinya diberi cabaran yang begitu hebat.

Ada yang dah buat semua yang kami kongsikan..Disuruh bersedekah, dia dah bersedekah..disuruh bersyukur pun dia dah lakukan..Tapi dia masih belum nampak hasil dan masih ...belum berjaya, malah banyak rintangan yang terpaksa dihadapi.

Macam ni lah ye, u all bersedekah contohnya, adakah kerana nak terus mendapat ganjaran?..Memang tak salah jika kita mengharap balasan Allah, tapi itu dah tentu - tentu tak ikhlas..

Patutnya kita buat sahaja, bila dan macamana cara Allah nak membalasnya kita tak tahu..Tak semestinya u buat segala kebaikan hari ni, hari ni juga dibalas Allah.Semua tu terpulang pada Allah, kita buat saja...dan jangan tanya!..Kita tak ada hak untuk mempersoalkan!..

Sebab, orang yang berjaya ni..style dia bagi je...buat je...sebab dia tau one day dia akan dapat lebih banyak lagi..Tak perlu nak mempersoalkan pada Allah, kenapa dia dah banyak bersyukur, dia dah banyak sedekah...tapi bisnes dan hidupnya masih tak ke mana.

U ingat orang berjaya tak diduga?.. Orang berjaya lebih banyak dugaan sebenarnya...tapi dia tak fokus pada cabarannya...yang dia fokus adalah pada result!..

Halangan yang sebelum dapat result itu adalah perkara biasa bagi mereka..Bila tak fokus, nampak macam tak ada..bila fokus, dia akan merebak - rebak. Itulah maksudnya what u focus will expand!!...

Orang yang macam ni sebenarnya orang yang terlalu suka komplen dan merungut dalam hidupnya.. Perkara yang kecik pun nak komplen..nak merungut...Bahaya sebenarnya orang yang suka komplen ni..Dia akan menarik lebih banyak komplen dan rungutan dalam hidup dia...

Tak percaya?.. Cer tengok sikap anak - anak kita cukuplah...Kalau ada yang suka komplen memanjang...contoh makanan ni tak sedap, makanan tu tak kena...saya perhatikan,esok dan hari-hari seterusnya, akan ada lagi perkara yang dia tak puas hati pasal makanan..sedangkan orang lain makan ok jer...

Haaa...uols paham ke paham?

Kalau paham, good job...Saya doakan anda semua mendapat lebih banyak magik dan perkara yang best-best terjadi dalam hidup anda setiap hari okay.... :)

♡ Jom kita beristighfar 101x sehari dan berselawat 1000x sehari... :) ♡

0 comments:

Post a Comment