Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, October 8, 2014

KISAH ARNOLD SCHWARZENEGGER

[ KISAH ARNOLD SCHWARZENEGER ]

Saper tak kenal Arnold Susah Nak Eja ni kan.. Ada sorang wartawan ni citer, dia pernah diarahkan oleh Boss dia untuk interview Brader Arnold ni. Masa tu tahun 1976. Arnold belum terkenal lagi masa tu.

Tujuan interview untuk mempromosikan filem Arnold Stay Hungry. Dan wartawan ni tak ada idea langsung siapa Brader Arnold ni.


Soalan pertama dia semasa lunch date tu, "Sekarang u dah tak buat body building, apa rancangan u seterusnya?

Dengan konfiden dan tenangnya, dia jawab..."Aku akan menjadi No 1 box office star di Hollywood."

Sedangkan masa tu dia tak gagah perkasa macam sekarang ni. Masa tu badan dia besar sangat, tak ada cutting macam body builder pun..

Jadi, wartawan tu kata...dia cuba untuk tidak menunjukkan reaksi terkejut dan hairan dengan jawapan Brader Arnold ni. Dia buat dek je la...

Kemudian, wartawan tanya lagi, apa plan u nak buat untuk u jadi Hollywood star?..

Dia jawab senang jer...dia akan buat prosesnya sama je macam dia dalam arena 'body building' nya.

Apa yang saya buat ialah, create a vision atau cipta dan visualize siapa yang u nak jadi kemudian u sentiasa bayangkan dalam hidup u seolah-olah u dah jadi orang tersebut. U visualize macam dah betul-betul jadi..

Dan selepas beberapa lama, Arnold terus betul-betul menjadi Hollywood Star selepas filem keduanya Terminator meletup ke seluruh dunia!..

Ini bermakna, hidup kita boleh kita design dengan cara membayangkan impian kita. Rugi siapa yang tak ada impian ni. Memang agak sukar bagi yang belum pernah buat...tapi percayalah, paksalah diri untuk visualize impian anda...

Cara nak dapat, u tak payah risau serah saja pada Allah..Dia tahu bagaimana caranya nak merealisasikan impian anda. Allah suka hambaNya yang meminta - minta kerana ALLAH MAHA BERKUASA!..

♡ Jom kita beristighfar dan berselawat :) ♡

0 comments:

Post a Comment