Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, October 22, 2014

[ KENAPA NAK BERHENTI KERJA? ]

Salam, saya nak minta pendapat dan pandangan, insya allah... Saya mmg aim nak berhenti kerja, mungkin 3 tahun lagi. Dalam pada ni saya cuba2 juga buat bisnes sambil2, jual baju muslimah, dropship cadar, jual pemanggang, jual supplement. Disebabkan kekangan masa, saya akur kenapa biz saya tak ke mana, maklumlah part time biz saja.

Alih2 dapat notis akan diberhentikan kerja sebab syarikat buat staff... retrenchment. Saya kira mungkin petunjuk dari Allah utk berhenti awal, fulltime buat biz, jaga anak2 yg membesar. 

Tapi suami lebih suka saya bekerja, mungkin tak yakin dgn macam2 biz saya ni. Dan bertalu2 kawan suruh hantar resume dan datang interview kerja.

Jadinya saya konpius...perlukah saya terus dgn cita2 biz saya...atau sambung kerja makan gaji...

Fikir2 mmg malas nk kerja..nak work from home saja..tapi entahlah..mungkin abang/akak boleh bagi sedikit pandangan..

P/s: love ur cake very much!

Jawapan:
Apa niat u nak resign & bisnes?
Kalau setakat malas nak kerja dah...reason tu sangat tak kuat.Kalau reason macam ni, bila dah resign nanti, , insyaallah malas pulak nak bertindak!..

U kena ada your STRONG WHY!..Kenapa u kena resign dan buat bisnes dari rumah..Selagi tak ada why factor, nanti bila resign u tak akan ke mana jugak..lama2 dah perit tak ada income, terpaksa cari kerja balik...buang masa je macam tu..

Lebih baik, sekarang sebelum resign, u set dulu niat u betul - betul kenapa u kena resign!..Kenapa u kena buat bisnes dari rumah.

♥ TIPS: Tahajjud Cinta♥ 

2 comments:

  1. Assalamualaikum Sophiahanis,

    Anggaplah retrenchment tu ada hikmah disebaliknya.. Cuba break dulu dari kerja untuk tempoh sebulan dan buat part-time business sebelum ni dengan serius. Kemudian tengok hasilnya.. Kalau hasil tidak memuaskan, elok cari kerja baru dan letak business tu sebagai part-time.

    Itu pendapat ikhlas dari saya.. >_<

    ReplyDelete
  2. sy ada 2,3 orang kawan yang buat biz dari rumah..memang masyuk..tapi, kena ada beberapa perkara yang perlu diambil perhatian..cthnya, line internet yg ok, kawan fb yg ramai..rajin market kan brg,...kalau ada benda2 tu, insyaAllah boleh..

    ReplyDelete