Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Thursday, October 17, 2013

IT'S NOT THE END OF THE WORLD

IT'S NOT THE END OF THE WORLD

Ada yang tengah menghadapi waktu getir sekarang ini. Dulu pelanggannya ramai...kalau bukan kerana beberapa orang pelanggan tetap yang datang, dah lama bungkus bisnes ni katanya..Duit nak bayar sewa kedai pun dah tak mampu..saya perlu tutup dan tumpu bisnes di rumah atau macamana?..

Pandangan kami :

Be realistic.
Kalau dah tak mampu bayar sewa kedai, apa lagi yang ...boleh dibuat? Tak ada salahnya kalau kita reverse sikit, itu bukan bermakna kita kalah.

Perasaan malu dan ego kerana terpaksa tutup kedai dan terpaksa bermula sekali lagi di rumah adalah perlu diketepikan.Bagi orang yang positif, perkara yang terjadi itu ada sebabnya. Pasti Allah nak beri yang lebih baik pada kita. Allah cuma nak uji tahap kesabaran kita.

Sebenarnya ramai orang yang berjaya dah melalui keadaan sukar seperti puan. Lebih sukar dari ini pun ada. Percayalah, saya yakin ini adalah turning point dalam hidup puan untuk dapat yang lebih hebat lagi!..

Cuma satu saja cadangan saya...Puan perlu keluar mencari ilmu..bukan setakat ilmu dalam bidang bisnes puan, tapi ilmu untuk membuka minda ke arah kekayaan dan kejayaan.

Antara contoh yang saya dan suami pernah ikuti dan jelas sangat-sangat membantu ialah Intensif Mentor Kekayaan dan Kejayaan oleh Dr.Azizan Osman @ Richworks.

Sangat banyak kes seperti puan dan yang lebih teruk lagi pun ada dalam seminar ini. Dan ramai dari mereka telah berjaya sekarang ini!.

Jangan risau yer, it's not the end of the world! !..

Salam Sayang....
See More

0 comments:

Post a Comment