Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday, October 23, 2013

THE POWER OF MIND

Best!!...

THE POWER OF MIND

Minda kita punya pilihan utk berfikir ke arah positif atau ke arah negatif. Nasihat peribadi saya, sila set kan minda kita utk fikirkan yg positif2 sahaja setiap hari barulah diri kita akan menjadi magnet yg positif & akan menarik elemen2 yg positif dlm kehidupan kita. Ini kesah benar yg berlaku pada diri saya sendiri, ade 2 situasi yg negatif & yg positif. Suke untuk saya ceritakan kepada sahabat FB sekalian buat pedoman. smile emoticon

Situasi Positif

- Saya seringkali ikut cakap DAO utk menyucikan kolam jiwa kite di samping membayangkan lautan rezeki datang kpd kita & set kan matlamat kita dgn jelas yakni menulis matlamat2 itu di atas kertas. (TULIS JGN X TULIS). Seperti sekarang Alhamdulillah saya sudah tulis dgn jelas matlamat saya di Action Plan saya & Alhamdulillah satu2 action plan saya dapat saya jalankan dgn jayanya.

Alhamdulillah juga rezeki yg dtg kpd sy x putus2. Terbaru, saya mendapat berita gembira iaitu ade permintaan utk saya masukkan stok kek ACMC di suatu outlet baru di sekitar Shah Alam & di sini bermakna outlet saya bertambah 1 lg menjadikan keseluruhan 5 outlets. Di samping itu, saya juga mendapat permintaan dari pihak kedai utk tambahkan kuantiti stok kek ACMC kerana permintaan yg sgt2 menggalakkan dari pelanggan. Alhamdulillah Syukur PadaMu Ya Allah!! heart emoticon heart emoticon

Situasi Negatif

- Petang tadi ade sesuatu yg mengganggu sedikit fokus pemikiran saya. Waktu itu saya menunggang motosikal & mahu ke kedai Anis Choc Moist Cake di Seksyen 13, Shah Alam atas sedikit urusan. Apabila minda saya x fokus, secara x langsung minda akan cenderung ke arah negatif sedikit. Nak dijadikan cerita, di traffic light simpang empat depan Hotel Concorde Hotel Shah Alam, apabila lampu isyarat bertukar hijau, saya kalut nak masukkan gear 1. Haha, tu lah, kalut sangat sampai tegelincir kaki kiri nak masuk gear 1 & then selipar pulak tercicir atas jalan!! Hahaha... grin emoticon Dalam perasaan malu x malu tu, saya pusing balik ikot lorong depan Hotel Concorde (dengan sebelah kaki kiri berkaki ayam kaki kanan berselipar), lalu ke jalan belakang Plaza Masalam then pergi semula ke tempat selipar tu tersadai atas jalan tadi hehe.

Nampak x mcm mane The Power Of MIND itu boleh pengaruhi kita???? Lepas kes selipar tercabut tu, langsung saya Switch Back My Mind utk fikir yg positif2 aje sambil istighfar banyak2. Alhamdulillah sampai kat kedai Anis, terjumpa pulak kak Nora Hj Osman. Dulu saya pernah kata kt diri sendiri, kak Nora ni hebat org nye & famous kt FB muke die ni asyik muncul je kt timeline, tapi x jumpe2 depan mata lg. Alhamdulillah, jumpe depan2 kot ptg td. Hehe, ok semoga kesah benar saya ni jadi pedoman & pengajaran buat semua ya. Salam Sayang heart emoticon heart emoticon heart emoticon

THINK POSITIVE EVERYDAY, BE A MONEY MAGNET!!

0 comments:

Post a Comment