Social Icons

facebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday, October 12, 2013

USAHAWAN CAKAP BESAR

USAHAWAN CAKAP BESAR

Sebagai orang yang bakal jadi jutawan..kita kena biasakan bercakap BESAR!

Hehe..bukannn..bukan bercakap besar, tapi..bercakap (benda) BESAR! Bukan bercakap BESAR!..

Bagi contoh lah senang..

Usahawan A
(yang belum ada pekerja):...
" Saya lah buat akaun segala dalam syarikat saya.Sebab sayalah Kerani Akaun".

Usahawan B:
"Saya sedang bermesyuarat dengan Ahli Lembaga Pengarah saya". Bila saya tanya mesyuarat kat mana ye? Dia kata di kedai mamak.

Point dia, start lah meeting kat mana pun..tak kesahhh!!.Tapi nampak tak bahasa yang digunakan?.Lembaga Pengarah tu!..Kelasss Mak Jah..tapi sebenarnya semua naik moto lagi.. but its ok..Jangan malu!..Ini cabaran namanya..

Seriously orang macam ni memang Usahawan yang bakal jadi JUTAWAN.Kalau uols kenal Abdul Basit stokis kami...itulah gaya percakapannya..Semalam dia wassap gambar Pejabat Urusan baru untuk Board of Directorsnya pulak!..Superb!!

Macamana yang Usahawan A tadi?..Takper..itu namanya transformation phase..Mula-mula memang gitu, tapi cer ubah sikit jer..Cakap gini,

"Saya adalah Pengarah Akaun untuk syarikat kami. Buat masa ni kami dalam proses mendapat seorang Account Manager untuk setelkan akaun syarikat." (cakap jer, memang betul nak kan kalau kita dah mampu nak hire betul-betul nanti? When n how, biar Allah tentukan.Serahkan pada Dia).

♥Saya dalam perjalanan mengambil Tuan CEO di KLIA, yang balik dari meeting dengan Share Partner di Kota Kinabalu untuk 'menakluk hati' orang BORNEO♥
See More

0 comments:

Post a Comment